*انواع باتری ریموتی
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

باتری ریموت کنترلاجزای باتری AAA چیست؟

Klitk یک فروشگاه اینترنتی است که انواع باطری های قابل شارژ و معمولی را به فروش می رساند.

سلب مسئولیت: هیئت تحریریه زومیت در تولید این محتوای تبلیغاتی دخیل نبوده و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

از باتری های قلم و سکه گرفته تا باتری های UPS ، باتری لیفتراک و غیره ، از سیستم clitic استفاده کنید تا خرید باتری شما تنها با چند کلیک آسان شود. می توانید از منوی وب سایت برای انتخاب و مقایسه انواع مختلف باتری استفاده کنید. دسته بندی باتری به اندازه باتری ، مصرف باتری ، نوع باتری و مارک ها (تهیه کنندگان) بستگی دارد.

اجزای باتری AAA چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و ساخت وسایل الکترونیکی جدید ، نیاز به منابع انرژی در اندازه های مختلف احساس شده است؛ برای انجام این کار ، دانشمندان و مهندسان منبع کوچکی از انرژی ساختند و آن را باتری نامیدند.

در سال های اولیه تولید ، هیچ اندازه باتری مشخصی تعیین نشده بود و هر کدام مطابق اندازه تولید شده می خواستند تا اینکه سازمان ملی استاندارد ایالات متحده اندازه باتری ها را تنظیم کرد.

این طبقه بندی ، همانطور که در ایران مشهور است ، باتری قلم ، باتری نیمه قلم ، باتری کتاب و غیره نامیده می شود. در این مقاله ، نگاهی دقیق تر به ساختار داخلی قلم می اندازیم و در مورد این عضو کوچک فن آوری بیشتر می خواهیم.

باتری پارکینگ از راه دور چیست؟

باتری ها در واقع منابع کمی از انرژی الکتریکی هستند که در مدل ها و مواد مختلف با ظرفیت های مختلف تولید می شوند.

باتری قلم در دو مدل قابل شارژ و غیر قابل شارژ موجود است. قدیمی ترین نوع باتری غیر قابل شارژ که در رده باتری های خشک قرار می گیرد ، باتری کربن است.

باتری روی کربن:

این باتری قلم که بیش از 100 سال است که در حال تولید است ، در رده باتری های خشک قرار می گیرد. اما باتری خشک چیست و ساختار آن چیست؟

باتری های خشک باتری های قابل شارژ هستند که پس از تخلیه کاتد دیگر قادر به تولید برق نیستند.

باتری کربن و روی حاوی بدنه فلزی ساخته شده از روی و از خمیر آمونیوم کلرید یا کلرید روی ساخته شده است. این خمیر همان الکترولیت است. بخش کربن این باتری با الکترولیت در تماس است زیرا مواد معدنی مشترک در تماس با خمیر نمک به سرعت کاهش می یابد.

این باتری قلم در دماهای بالا کار می کند و دیگر قادر به تولید برق نیست ، اما هنگامی که می خواهید از آن استفاده کنید می توانید یخ زده و از آن استفاده کنید تا دما را به دمای اتاق برساند.

توجه داشته باشید که این باتری برای مدت طولانی قابل ذخیره نیست زیرا خمیر نمک با بدن در این باتری تعامل دارد ، ضخامت بدن را کاهش داده و به تدریج از بین می رود. این باتری برای محیط زیست خطرناک است و نباید آن را با دیگر زباله ها دفع کرد. در کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن میزان مصرف باتری 6٪ است ، در حالی که در کل دنیا از این باتری 20٪ استفاده می شود. اگر مایل به مشاهده نمونه های باتری ریموتی هستید اینجا کلیک کنید.

باتری آلکالاین:

این نوع باتری نوع دیگری از باتری های خشک است که انرژی خود را از تعامل بین روی و دی اکسید منگنز به دست می آورد.

این باتری قلیایی تا 5 برابر از باتری کربن متراکم تر است و ماندگاری بیشتری دارد. طرح کلی این باتری را می توانید در زیر مشاهده کنید:

توجه داشته باشید که باتری قلیایی نیز قابل شارژ است اما مدل فوق قابل شارژ نیست. جالب است بدانید که ظرفیت باتری قلیایی به جریان موجود در آن بستگی دارد و هرچه جریان بیشتر باشد ، ظرفیت باتری نیز کمتر می شود (که بستگی به دستگاه تأمین کننده باتری نیز دارد).

باتری های قلیایی رایج ترین انواع باتری های جهان هستند و به دلیل عدم جیوه ، برای طبیعت مضر نیستند و می توان آنها را با سایر زباله ها دفع کرد. با این حال ، بهتر است آن را بازیافت کنید.

باتری لیتیوم:

باتری های لیتیوم نوعی شارژر باتری غیر قابل شارژ هستند و ماندگاری بالایی دارند. این باتری ها برای کاتد از لیتیوم برای آند و دی اکسید منگنز استفاده می کنند.

ظرفیت این نوع باتری AAA سه برابر بیشتر از باتری های قلیایی است. این باتری برای دستگاههایی که اغلب به دلیل ظرفیت زیاد و جریان زیاد از باتری های قلیایی استفاده می کنند بسیار مناسب است و باعث کارایی دستگاه می شود اما این باتری ها برای دستگاه های قدیمی تر که از باتری کربن استفاده می کنند استفاده نمی شود. همچنین اتصال کوتاه برای این باتری بسیار خطرناک است و گرمای بیش از حد ممکن است باعث منفجر شدن باتری شود.

قلم قابل شارژ:

ساختار باتری AAA قابل شارژ به طوری که می توان الکترود مثبت را در این باتری شارژ کرد ، می توان الکترون را شارژ کرد و الکترود منفی کاهش یافت. این باتری را شارژ می کند و قابل استفاده مجدد است. از محبوب ترین باتری های AAA می توان به مدلهای زیر اشاره کرد:

باتری نیکل - کادمیوم:

باتری های نیکل کادمیوم ، نسخه های اصلی باتری قابل شارژ AAA ، قدیمی نیستند و هیچ کس دیگر آنها را خریداری نمی کند.

این باتری ها به دلیل ولتاژ پایین عملکرد بسیار ضعیفی دارند. باتری های نیکل هیدرید جایگزین مناسبی برای این باتری ها هستند.

باتری نیکل هیدرید:

این مدل باتری که با حضور در بازار باتری های نیکل-کادمیوم را از رقابت خارج کرده است ، دارای ظرفیت 3 برابر ظرفیت نیکل-کادمیوم و غیر سمی است.

همانطور که گفتیم ، هرچه جریان که از باتری قلیایی عبور می کند بیشتر باشد ، ظرفیت آن پایین تر است. این به دلیل مقاومت داخلی زیاد این باتری است ، در حالی که این مقاومت داخلی در باتریهای هیدرید فلز نیکل بسیار کمتر است و بنابراین با افزایش جریان کاهش نمی یابد.





:: برچسب‌ها: باتری ریموت کنترل ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: